PRAHA
Smolenská 137/22
101 00 Praha 10-Vršovice
info@canagency.cz
+420 724 885 426
ZLÍN
Náměstí Míru 174
760 01 Zlín
(uvnitř OCZ Zlaté jablko)
info@canagency.cz
+420 602 639 714
Back

CAN.agency do Prahy přivezla experty na AI

V Praze se ve středu 29. května konalo několik marketingových akcí a konferencí. Jednou z nich byla menší akce „CAN_I? Marketing in the Age of Uncertainty“, kterou pro mezinárodní síť nezávislých agentur ze střední a východní Evropy we_CAN zorganizovala naše CAN.Agency. Hlavním tématem, jak je na konferencích posledních let obvyklé, byla umělá inteligence, její praktické využití, právní aspekty a další úskalí. „Jsem rád, že se nám z obecného tématu “AI” podařilo sestavit program, který agenturám našeho typu rozšířil obzory i jinak než návody, jak si nejlíp vypromptovat obrázek. Asi největší radost mám, že se nám do Prahy podařilo dostat Andriie Andriushchenka z ukrajinské agentury RAZOM, který ve své keynote popsal jak, a jestli vůbec, se dělá marketing ve válečné zóně,” komentoval akci její šéf Jan Kordovský, který u nás působí jako stratég a idea maker.

I když byla akce pouze jednodenní, na programu bylo celkem dvanáct řečníků. V průběhu dne se střídali členové skupiny we_CAN z různých evropských zemí, odborníci na AI působící převážně v České republice, a na závěr i zástupci vzdělávacího sektoru z Vysoké školy kreativní komunikace. Návštěvníci tak měli možnost vyslechnout zkušenosti a názory z různých sektorů (marketingového) průmyslu, které často řeší podobné problémy, ale výrazně se liší ve způsobech využívání této nové technologie.

Jedním z příkladů je kampaň Blind Journey maďarské agentury Café Communications. Tu si najalo sdružení nevidomých, se kterým agentura vytvořila mapu významných míst Budapešti, tak jak je vnímají nevidomí. Pomocí generativního nástroje MidJourney vytvořili vizualizace toho, jak si nevidomí představují svět, který nikdy nespatřili. Na opačném konci spektra byla prezentace od agentury spolupracující s východoevropskou bankou OTP, která řešila legální a morální aspekty nasazování AI do komunikace mezi bankou a klientem. Detailně popisovala, jak společně s klientem došli k rozhodnutí, kde přesně vzniká hranice, kdy se k dotazům na bankovní instituci musí vyjádřit člověk, a ne technologie bez zodpovědnosti.

Hlavně o zodpovědnosti, ať už právní nebo morální, mluvila hostka Christina Hitrová, expertka na zodpovědné využívání AI z PwC Czech Republic. „Pokud agentura pracuje s technologiemi využívající umělou inteligenci, je potřeba si uvědomit, že v EU ani USA ještě nemáme jasný právní rámec, komu dílo a práva na něj vlastně patří. Agentury by si to měly uvědomit, a tuhle informaci jasně a trpělivě vysvětlovat svým klientům,“ zmínila během své prezentace Christina.

Naše pozvání přijal i zástupce největšího hráče na poli online reklamy František Štrupl, který pro „český“ Google pracuje na pozici Business lead. Během své prezentace ukázal účastníkům nepřeberné množství Google produktů, které agenturám za pomoci AI například zjednoduší nasazování a správu kampaní. Následně trpělivě odpovídal na četné dotazy o budoucnosti vyhledávání, a o plánech firmy na nasazování generativních odpovědí do výsledků vyhledávání.

„Bylo to poprvé od COVIDu, co jsme se s našimi partnery z we_CAN takto hromadně sešli. Upřímně jsme zvažovali, zda mají takové akce v postcovidové době ještě smysl. To co jsme viděli dneska, mě nabilo takovou energií, že rozhodně smysl mají. A jsem rád, že se organizace ujal právě náš tým,“ dodal ke konferenci šéf CAN.Agency Jan Rauschert.

Asi největší hvězdou konference byla šéfka AI hubu německého Serviceplanu Eva Simone Lihotzky. Ta ocenila rozmanitost programu i účastníků: „V rámci své role jezdím na mnoho konferencí, a tato je jednou z mála na východ od našich hranic. Jsem nadšená z kreativních přístupů a zapálených lidí, které jsem tu měla možnost vidět a potkat.“

Podívejte se, jak to na akci vypadalo:

This website stores cookies on your computer. Cookie Policy